27 mars 2017

Smaksättningar

Då jag nu bosatt mig i Schweiz, kommer fokus mer ligga på studierna inom synteskemi för att utveckla nya peptid-baserade läkemedel. Jag hoppas ändå kunna leta upp någon hembryggarbutik för att fortsätta hobbyn, men det får avvakta lite. En lovande detalj är att det i varje fall verkar finnas en liten hembryggargrupp i Lausanne.
Efter en större utvärdering av mina senaste alster tänkte jag summera lite vad jag själv kommit fram till vad gäller lyckade smakkombinationer och suröl. Mest för egen del för att summera vad som faktiskt fungerat. Jag kommer nog i framtiden köra på mer säkra kort nu när jag experimenterat vilt ett tag. Här är helt enkelt en lista på personliga favouriter och kombinationer som fungerat väldigt bra:
  • Rooibos-te i pseudolambik
  • Ananas, limeblad i berliner weisse
  • Aronia i pseudolambik
  • Russin, cognac i mörk suröl
  • Amerikansk/Nya zeeländsk humle i pseudolambik
  • Granatäpple, torkad lime i brettad öl
  • Persika, hallon, vanilj i berliner weisse
  • Kantarell i pseudolambik
  • Surkörsbär med kärnor i pseudolambik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar